Cairns

Cairns.

Die twee uur van te voren aanwezig zijn hadden we net zo goed niet hoeven doen! We waren op twee andere mensen na de enige die dat deden!!!

We vliegen namelijk van Christchurch naar Auckland en ook al vlieg je daarna internationaal het eerste gedeelte valt denk ik toch onder regionale vlucht, dus half uur van te voren aanwezig zijn!!!

Maar ja zoals algemeen bekent aan wachten komt ook een eind! Om 06:45 uur gingen we boarden en eigenlijk waren we toen ook vrij snel vertrokken...

Eenmaal geland in Auckland en na een broodje gegeten te hebben kwamen we er achter dat we nog bijna een km moesten lopen naar het internationale vliegveld!!! Dus helaas echt op ons gemakje winkeltjes kijken was er niet bij!

Maar daar en tegen konden we wel weer lekker spelletjes spelen, film kijken, muziek luisteren in het vliegtuig. Heerlijk zo een persoonlijk schermpje voor je, even lekker je eigen gang!

Om 13:00 uur lokale tijd zijn we geland op Cairns... Eenmaal het vliegtuig uit kwam de warmte ons tegemoed! Je kan wel merken dat het veel geregend heeft de dagen ervoor, want de luchtvochtigheid lag behoorlijk hoog! Heel erg plakken dus!

Maar we klagen niet, eindelijk het zonnetje!

Na ingechecked te hebben in ons motel Cairns Queenslander zijn we uiteraard in een korte broek en top gesprongen en vervolgens heerlijk langs het strand gelopen. Niet op het strand, omdat er krokodillen aanwezig kunnen zijn. Op het strand zagen we verschillende soorten dieren, o.a.: krabben, springende loopvissen! (Ze liepen/sprongen soort met hun vinnen van het droge naar kleine waterpooltjes!), pelikanen, blauwe krabben, etc.

De volgende dag (16 feb.) hebben we lekker een chill dagje gehouden! Even simkaartjes gekocht, ik een nieuwe bikini gekocht, wat gedronken en toen zijn we lekker gaan luieren aan the lagoon... Af en toe eens in het water gesprongen voor even een verfrissing en toen weer lekker gaan zonnebaden! Heerlijk dagje zo al zeg ik het zelf!

Vandaag (17 feb.) konden we onze auto ophalen dit keer een Ford Territory! Daarna zijn we al zoekende Cairns uitgereden! Maar de aanhouder wint!

Op naar Kuranda!

Kuranda staat bekent om zijn bossen, zoals ze hier noemen rainforest. We zijn eerst naar Baron Falls gegaan, waar we echt een geweldige waterval zagen. Heel bizar met hoeveel kracht dat water door soms wel een heel klein openingtje heen geperst wordt en op andere rotsen terecht komt. Zeker een mooie waterval dus...

In Kuranda zelf zijn we met een Skyrail over en door de rainforest gegaan waar we tussendoor ook nog eens een korte wandeling hebben mogen maken naar bijvoorbeeld Baron Falls maar dan van de andere kant!

De vogels hebben we horen fluiten en de vlinders zien vliegen! Een hele mooie grote blauwe vlinder landde nog op mijn broek, helaas ging die gelijk weer weg... Geen tijd om te poseren!

De rainforest was prima te doen, daarna nog een rondje gereden daar was niet zo heel veel aan.

We zijn ons klaar aan het maken om naar Daintree NP te gaan. Waar we een river cruise willen gaan doen.

Eenmaal toen we dat aan het bespreken waren konden we er nog een mooie wandeling aan vast maken.

Maar eerst over de cruise natuurlijk! Heerlijk zo, terwijl we varen een lekker briesje en al op de uitkijk voor krokodillen! We hebben een krokodil gezien! Wat een geduld hebben die beesten! Heel de dag maar stil liggen en eigenlijk verder niks dan af en toe eens ademhalen!

Na de cruise zijn we over gaan varen om zo bij onze wandelroute te komen.

De route begon gelijk goed!

Echt een mega grote spin!!!

Rob, schoonpa, al had deze op mijn bed gelegen had zelfs jij m niet durven weg

te halen!!! Foto's volgen uiteraard nog!!!

Tijdens de wandeling zijn we er nog een aantal tegen gekomen, maar ik ben er netjes met een boog omheen gelopen... :D De spinnen heten Orb Spiders en zijn niet gevaarlijk! Zoals ze eruit zien vind ik ze al gevaarlijk zat!!!

Verder ben ik niet bang voor spinnen hoor!

Heel mooi hoe sommige bomen groeien... Het begint als 1 stam vervolgens vertakken ze zich naar 2 en die krullen helemaal om elkaar heen.

Later kon je met de wandeling ook nog naar uitkijktoren gaan die 23 meter hoog is. Zo ben je op ongeveer gelijke hoogte als de bomen (voor sommige bomen dan!).

Vaak zie je boven de bomen wat meer leven wat vogels en vlinders betreft, maar nogmaals we hoorden vogels, zagen een paar vlinders!

Na deze wandeling zijn we weer terug gereden om weer over te varen. Toen we onderweg waren kwamen we nog een Cassowary tegen met een jonge (een kleine struisvogel zeg maar)! Heel grappig, want er is een man echt in the rainforest gaan wonen om vogels etc. te zien hij woont er nu twee jaar en heeft nog nooit een Cassowary gezien! Eindelijk hebben wij eens geluk wat dat betreft! Daarna zijn we lekker naar Cairns toegereden.

Vandaag (19 feb.) ben ik lekker mijn eigen ding gaan doen... Heerlijk even moet ik eerlijk zeggen...

Even de tijd kunnen nemen om foto's op mijn site te zetten, de mensen kunnen mailen die ik heel de tijd al wilde mailen, lekker op mijn gemakkie door de stad gaan lopen, naar de lagoon geweest en lekker mijn gedachten zijn gang laten gaan... Even op mezelf dus... Had ik persoonlijk even nodig!

Morgen gaan we met een boot naar The Great Barrier Reef en terug gaan we zeilen! Maar daar uiteraard morgen meer over!

Eenmaal allemaal aan boord ready for take off!!!

Heerlijk lekker relaxed op het dek aan het genieten van het briesje dat er af en toe was!

Op naar ons eerste punt waar we gaan snorkelen namelijk: Paradise Reef.

We werden eerst met een Glass Bottom Boat naar het eiland gebracht en toen mochten we lekker gaan snorkelen. Met zo een Glass Bottom Boat zie je echt weinig! Althans op de manier dat hij nu aan het varen was in ieder geval wel.

Op het eiland mocht je alleen maar tussen de touwen op het eiland kom je daar buiten, prima maar het kan je wel $7500,00 boete opleveren! Omdat het een natuurreservaat is.

Maar eenmaal op het eiland aangekomen. Zijn we gelijk onze zwemvliezen aan gaan trekken, bril en snorkel op gedaan en zwemmen maar! Heel eventjes wennen aan het begin, maar dan volop genieten van al het mooie onder water! De vissen in zoveel kleuren, het koraal prachtig allemaal! We hebben een onderwater camera gehuurd, dus foto's volgen uiteraard nog!!!

Bij iedereen ging het snorkelen prima. Later ging het bij papa wat minder. Hij kon maar niet stoppen met het zoutwater slikken! Gelukkig heeft hij nog genoeg kunnen zien. En bij de tweede snorkel gewoon weer proberen, oefening baart kunst!

Na een 1,5 uur te hebben gesnorkeld zijn we lekker wat gaan eten. Keuzes uit verschillende salades, garnalen en rijst met chilly saus of met champignonnen saus en vers fruit. Prima te eten allemaal.

Na het eten ons goed ingesmeerd te hebben mogen we voor onze tweede en laatste keer gaan snorkelen dit keer bij Michaelmas Cay. Hier geen eiland in de buurt, zodat je even staand in het water je spullen aan en op kan doen! Flippers aan masker op en gewoon springen in het diepen! Hier kon je de stroming wel goed voelen! De ene keer hoefde je niks te doen om vooruit te komen en de andere keer net even wat meer!

Ook hier was het weer prachtig, heel veel gekleurde en verschillende vissen gezien. Het koraal in verschillende teinten/kleuren en grootte!

Sebastiaan heeft zelfs nog een klein haaitje gezien!

Rustig maar hij heeft al zijn vingers en tenen nog!

Hier zijn we iets minder lang gaan snorkelen hier, want we waren nog maar net op tijd weg daar het begon me toch te regenen... Gelukkig bleven wij aan de droge kant!

Terug zijn we lekker zeilend de haven in gevaren.

Heerlijk genoten van deze dag en zeker dat we zo al reizend naar beneden nog een paar keer gaan snorkelen!

We gaan nu onderweg naar Airlie Beach waar we van dat punt naar the Whitsunday Islands kunnen gaan.

Een zonnige warme groet

van ons 4tjes!

ps: op een of andere manier lukt het mensen niet om ons op ons aussie nummer te bellen... Als je met je mobiel belt moet je een + voor de 61 zetten ipv 00... Dus voor mobiel bellers... +61451045696 (mijn nummer) of +61451045690 (mijn moeders nummer) en voor huistel.num. heb ik eigenlijk geen idee... probeer eens 1 nul ipv 2... Ik heb echt even geen idee... Maar succes in ieder geval!

pss: Bedankt voor de reacties van een aantal trouwe fans!!!