Onderweg naar Airlie Beach

Onderweg naar Airlie Beach.

Heerlijk even lekker de tijd genomen, na twee weken druk geweest te zijn in Nieuw-Zeeland! Toch nog dat vakantiegevoel...:P

Maar na zes dagen bijna locals te zijn in Cairns wordt het toch tijd om deze stad te verlaten!

Hier gaat dan onze trip down the east coast beginnen (21 feb.)!

We zijn lekker vroeg vertrokken, om 8 uur zaten we in de auto! De tempraturen waren toen nog redelijk aangenaam (dat werd al gauw warmer)!

Onze eerste stop was bij The Boulders. The Boulders is een waterstroom met allemaal keien en grote rotsen in/bij/langs het water.

Het water daar is voornamelijk regenwater wat uit de bergen komt, dus heel verkoelend... :D

Om bij The Boulders te komen mochten we eerst een wandelingetje maken door het bos... Omdat wij hier vrij vroeg waren was er nog niemand geweest. Dit omdat er hier en daar wat spinnenrag aanwezig was, uiteraard liep ik niet voorop!

Wel heerlijk die rust en nog geen andere toeristen!

Prachtig gezicht en geweldig geluid dat water! Heerlijk om gewoon even lekker naar te staren en naar het geluid te luisteren.

Na een x aantal foto's gemaakt te hebben gaan we dan toch verder.

De volgende bestemming is Josephine Falls.

Josephine Falls is 1 waterval, maar de wandelroute bestaat uit drie delen. Het eerste gedeelte, dus het onderste gedeelte daar kon je lekker zwemmen en een rots gebruiken als glijbaan! Het tweede gedeelte had je uitzicht over het zwemgedeelte (van de andere kant) en de waterval opzich. En het derde gedeelte kon je de gehele val zien.

We waren niet gaan zwemmen, maar daar wel even over wat rotsen heen geklauterd...

We hebben besloten om in Ingham te gaan slapen, zodat we van daaruit naar The Wallaman Falls kunnen gaan. Ons motelletje geregeld. Nou toen we boven kwamen hadden we echt zoiets van: Wat is dit? Echt verschrikkelijk toiletten echt niet heel erg schoon. Kamers gingen nog wel, maar om nou te zeggen dat we op onze blote voeten door de kamer zouden willen lopen... Euhm NEE!

Maar goed we wilde graag The Wallaman Falls zien, dus niet zeuren het is maar voor 1 nachtje!

The Wallaman Falls hebben de langste enkele val van wel 278 meter. Dus vandaar dat we die graag willen zien. Eenmaal de koffers gedropt zijn we in de auto gestapt om er heen te rijden... Was toch nog een aardig eindje rijden, zo tussen de koeien door! Eenmaal aan de rand van Lumholtz National Park aangekomen is de weg afgesloten... Jeetje balen zeg... Blijven we in zo een minder fijn motelletje slapen voor de Falls is de weg afgesloten...

Wij weer tussen de koeien door terug gereden en daar hebben we dan onze eerste wilde kangeroe gezien in deze vakantie! Super leuk! Maakt het toch weer een beetje goed! Later toen ik mijn foto's terug aan het kijken was, was er zelfs een kangeroe met een jong in zijn buidel!

Later kwamen we een aantal farmers tegen en aan hun hebben we gevraagd waarom de weg was afgesloten. De reden is dus dat de weg beschadigd is door de hevige regenval 1,5 week geleden.

Helaas, helaas...

Na eindelijk een plekje gevonden te hebben waar we wat kunnen eten, zijn we daarna naar onze motel gegaan om zo snel mogelijk de volgende morgen te kunnen vertrekken!

De volgende morgen (22 feb.) hebben we als eerste onze ouders gefeliciteerd al weer 30 jaar samen!

Op naar Airlie Beach!

Het was 's ochtends begonnen met regenen en het heeft zo ongeveer heel de dag door geregend non stop! Best jammer, want zo ga je niet eens ergens stoppen om naar bijvoorbeeld een look out te gaan of wat dan ook, maar ja zo waren we wel weer vroeg in Airlie Beach! In Townsville hebben we een stop gemaakt om een tour te regelen naar The Whitsunday Islands! We hebben gekozen voor de boot Alexandra Stuart waar in totaal 19 personen op kunnen. Een mooi aantal, niet te druk enzo.

Uiteraard horen jullie over deze tour later meer over!

Wij gaan lekker chille in ons heerlijke apartement waar we wel op onze blote voeten kunnen lopen!