Al rijdende veranderen de plannen als maar!

Van de Franz Josef Glacier naar Dunedin en daar vandaan naar Mount Cook en in Mount Cook.

Jeetje wat een titel zeg! Maar anders krijg ik allemaal van die kleine sterke verhalen en dat schiet natuurlijk niet op! Wil jullie graag van voldoende leesvoer voorzien!

Helaas zelfs op de ochtend van vertrek (9 feb.) was het te bewolkt en winderig om te vliegen... :( We hebben daar en tegen wel weer een discount voucher gekregen voor bij Mount Cook eens kijken of we daar wat meer geluk hebben! Maar dat later!

De weg naar Dunedin was zeker mooi, maar we hebben niet altijd lekker weer gehad! We zijn een aantal keer onderweg gestopt, omdat we een paar mooie watervallen en landschappen zagen!

Hoe meer we in de buurt van Wanaka kwamen hoe lekkerder het werd! Van een regenachtig gebied gingen we over naar heerlijk zonnig gebied met wel 31 graden! Heerlijk even rond gelopen in Wanaka en wat gegeten en toen zijn we toch snel weer verder gegaan naar Dunedin...

Jeetje hoe snel kan het weer veranderen... Van de 31 graden bleven er maar 13 van over! En dan nog maar niet te hebben over de regen die viel!

Soms blijft Nederland je achtervolgen... ;)

Maar goed eenmaal in ons hostel aangekomen... Sorry de naam weet ik even niet meer, maar was niet al te boeiend... Matrassen die niet echt als een matras diende, want ik kon gewoon de spijlen van m'n bed er doorheen voelen!

Het was eerst de bedoeling dat we twee dagen in Dunedin zouden blijven, maar omdat het hostel niks was en het weer ook niet zijn we toch maar naar boven gegaan...

We zijn eerst naar een zeehonden kolonie geweest waar we dit keer een aantal mannetjes zagen luieren! We zijn ook nog naar een Albatros kolonie geweest, maar helaas had het zo niet mogen zijn geen Albatros gezien...

Daarna zijn we naar een leuk vissers dorpje gegaan Moeraki. In Moeraki hebben we in een heel leuk restaurantje gegeten waar ze de vis 's morgens vangen en buiten schoonmaken. Ze gebruiken daarvoor geen leidingwater, maar gewoon zeewater!

In het restaurantje was een man die aan het zingen was echt heel gezellig! Ze hebben een boek laten maken over hoe Fleurs Place is ontstaan en ook hebben ze foto's van de gerechten die ze serveren, echt heel leuk!

Heerlijk gegeten, maar helaas moeten we toch echt weer verder... We hebben in Moeraki nog een stop gemaakt bij de Moeraki Boulders.

Moeraki Boulders zijn grote ronde gesteentes die langs, in, op het strand liggen.

Deze bijna perfect ronde keien kunnen soms wel een omtrek hebben van 4 meter. Ze zijn zo rond 60 miljoen jaar geleden ontstaan op de zeebodem. De kalkzouten hopen zich langzaam op tot een harde kern.

Daar komt dan de Mount Cook in het vizier!!! Uiteraard even een stopje gemaakt om foto's van te maken heel mooi zo met het blauwe water ervoor! Ook dit is weer prachtig... Zo lekker georganiseerd dat wij zijn gaan we maar eens achter een Hostel aan, hopelijk dit keer met een goed matras!

Nou we hebben een lief schattig klein huisje met heerlijke matrassen kunnen regelen en dat zelfs in het Mount Cook Resort!

Dit keer dus een goede nachtrust gehad!

Eerst zijn we een helicopter vlucht gaan regelen... We kunnen om 12:00 uur terecht... Hopelijk gaat het dit keer wel door! Eerst maar eens lekker ontbijten, want dat zat erbij inbegrepen!

Na heerlijk gegeten te hebben. En papa even flink uitgelachen te hebben, want hij was in de veronderstelling een gekookt eitje te hebben! Lekker hoor zo een rauw ei!

Daarna zijn we de tassen gaan pakken, uitgechecked en eerst even een beetje rond gereden. Voordat we gaan vliegen, want zoals het er nu uitziet hebben we een goed vooruitzicht, drinken we nog even lekker een kopje koffie.

En dan worden we geroepen... Joehoe daar gaan we...

Sebas en ik zitten het eerste gedeelte voorin! Pa en ma achter met nog een ander stel.

Allemaal nog nooit in een helicopter gezeten, dus spannend hoe dit gaat!

Maar echt super chill! Je voelt nog niet eens dat je van de grond gaat, bij wijze van!

Heerlijk om zo tussen de bergen door te vliegen en al dat ijs/sneeuw, echt prachtig... Dat gevoel kan je gewoon niet omschrijven hoe mooi het was... We hebben onder andere over de volgende Glaciers heen of langs gevlogen: Mount Cook, Tasman Glacier, Franz Josef, Fox Glacier, etc.

Best leuk om over Franz Josef Glacier te vliegen. Eerst een wandeling opgemaakt en vervolgens er nog eens overheen vliegen, echt top!

We hebben ook nog een landing gedaan. Dat hebben we gedaan op Tasman Glacier. We mochten er ook nog even op wandelen en foto's maken. Waar wij waren geland hadden we wel 600 meter ijs onder ons! Echt ongelooflijk hoeveel... Moet je nagaan dat de Glaciers alleen maar kleiner worden en dat ie dus nog veel groter was!

Wat gaat een uur toch snel he, wanneer je zulk mooi uitzicht hebt en zo aan het genieten bent!

Maar helaas komt aan dit ook een eind... :(

Daar gaan we dan maar weer verder op naar Lake Tekapo!

Heel mooi dat gezicht van het blauwe water met de bergen op de achtergrond. Zelfs de bergen daar lijken blauw! We hebben daar nog wat gegeten en rond gewandeld en toen zijn we door gereden naar Geraldine waar we zullen slapen in het hostel Rawhiti Backpackers. Heel leuk hosteltje wat vroeger een ziekenhuisje is geweest. De eigenaren zijn ook echt super lief, echt heerlijk om daar te zijn!

De volgende morgen (12 feb.) zijn we weer vertrokken naar de volgende plaats. Dit keer wilde we gaan slapen in Springfield!

Dat Nederlandse gevoel was er weer! Alleen maar regen gehad deze dag... Echt balen zo ga je geen mooie wandeling van 30min maken om bij een mooie waterval te komen, dus zijn we maar doorgereden naar Arthur's pass. Een heel klein dorpje in een heel mooi gebied. We hoopte dat het daar droog zou zijn, maar helaas dat mocht niet meezitten... Ook hier geen mooie wandeling, terwijl ze er een aantal hebben hier.

Tja wat gaan we dan doen?

Met een bak koffie erbij hebben we besloten om door te rijden naar Christchurch. Het weer zou er namelijk niet veel beter van worden, dus leek het ons een idee om lekker eens uit te rusten. We hebben onze aankomst hotel gebelt om te kijken of ze nog plek hebben.

En dat hadden ze!

Dus op naar Christchurch!

Eenmaal gearriveerd te zijn in het Hotel Poplars en onze kamer gezien te hebben, hadden we gewoon een grotere kamer voor minder geld!!! We blijven toch echt Nederlanders hoor!!!

Dit keer hebben we twee kamers, twee badkamers, waarvan eentje met een bubbelbad!!!

*zucht*

Wat een rot leven hebben we ook!!!

Na heerlijk geslapen te hebben zijn we naar Akaroa gereden... Een klein dorpje wat bekent staat om de kleinste dolfijntjes ter wereld, de Hector dolfijntjes! (Vorige keer heb ik daar mee gezwommen!)

Even lekker rond gelopen, althans lekker! Ik was weer eens zo eigenwijs om mijn winddichte trui niet mee te nemen en aangezien het wel leek of het windkracht 12 was! Had ik het best wel koud!!! Gelukkig werd ik lekker door mijn broer opgewarmt... NOT!!!

Daarna zijn we nog even lekker de stad ingegaan en toen na het eten ben ik even lekker gaan bubbelen!!!

Heerlijk!

Nadat heb ik heerlijk met mijn lieve vriendje gesproken op msn! Na 2,5 uur bleek het nog te kort te zijn!!!

Hebben een aantal van jullie onze leuke heli kaart gekregen???

We zijn vandaag (14 feb.) lekker de stad ingedoken nadat we ingecheckt hadden bij ons airport Hotel! Niet zo heel veel boeiends verder, gewoon relaxed! We zijn maar soort van "vroeg" naar bed gegaan, want om half 5 ging de wekker!

Want vandaag gaan we naar Australie!