Whitsunday Islands

Whitsunday Islands!

Donkere wolken hangen boven Airlie Beach, de dag belooft niet zoveel zoals het er nu uitziet!

Maar wie weet is het op zee wel helemaal anders, want vandaag (23 feb.) begint The Whitsunday Island Sailing Trip!

Hopelijk gaan we veel leven onderwater zien. Ons doel: schildpadden!

Om 8 uur moeten we ons verzamelen aan het einde van Abel Point Marina bij Gloria's Waterfront.

Na de in-check weten we bij wie we 3 dagen opgescheept zitten!

We hebben 3 crew members: Stacey (zorgt voor alles aan dek bijv. zeilen ophalen), Jeff (de schipper) en Nadine (zorgt voor ons eten).

De groep bestaat uit : vier Fransen, twee Canadezen, twee Oostenrijkers en dan inclusief ons zes Nederlanders.

Eenmaal aan boord wat uitleg gekregen over het ontstaan van Alexandra Stewart. Ze is gemaakt door een familie gewoon in de achtertuin en de familie is nog steeds eigenaar van de boot, maar Oz Adventure Sailing least het van de familie.

Dan krijgen we uiteraard nog the safety briefing en dan gaan we!

Toen we eenmaal op zee zaten hebben we de zeilen nog uit gedaan. Er stond een goed windje, dus zeker het proberen waard. Papa die met drie andere mee mochten helpen om het zeil te hijsen! Prachtig om te zien hij vond het echt helemaal geweldig, hij was nog goed ook!!!

Misschien heeft hij dan toch echt de spieren die hij altijd beweert te hebben!

Zoals ik voorheen zei was het weer niet al te best... Op een gegeven moment begon het te regenen en toen duurde het wel even voordat het droog werd. Dan is een boot toch te klein hoor als we allemaal binnen zitten!

Dus toen het eenmaal begon te regenen moesten de zeilen weer in!

Helaas duurde dat niet voor lang, maar goed we hebben nog 2,5 dagen de tijd dat het wel kan!

We gaan nu naar onze eerste bestemming Blue Pearl Bay, waar we gaan snorkelen.

Het snorkel appratuur was minder goed als dat naar the Great Barrier Reef, maar dat mocht de pret niet drukken... Want al dat mooie onder water blijft geweldig! Heel veel vis, hier en daar dat koraal dat zo mooi gekleurd kan zijn... Adembenemend...

Het water was zelfs warmer als dat je aan boord buiten zat, dus even lekker opwarmen... Maar op een gegeven moment werd dat ook gewoon koud, want ja het water was maar een graadje of 26... Logisch dat we het koud krijgen!!! ;)

Daarna zijn we naar Mays Bay gaan varen waar we lekker gaan slapen. Heel onverwachts hadden we toch nog een redelijke zonsondergang!

's Avonds na het eten hebben we van Stacey nog gepraat over de verschillende soorten vissen en ook over het Koraal. Koraal is geen plant maar een dier! Tja dat is iets wat ik ook niet wist!

Er leeft een dier in het koraal dat zorgt dat het koraal eten krijgt en dus ook groeit. Onder de verschillende Koralen is er een soort "gevecht" om de plek om groter te worden. Soms zie je een Koraal helemaal ingebouwt te zijn door een ander Koraal. Was een heel interessant gesprek.

Jeetje wat een hitte zeg in die hutten! En dan nog maar niet te hebben over de lengte van de bedden. Sebas en ik hadden een twee persoonsbed wat schuin liep, dus bij je voeten had je minder ruimte. Sebas die paste er nog niet eens tussen zo kort waren ze... Daar gaat weer een stukje ruimte voor mij... Een laken hadden we in ieder geval niet nodig!

Na een, tja iets mindere nacht gehad te hebben waren we om 6:00 uur al wakker! Gelijk maar aan dek gegaan om een beetje frisse lucht op te snuiven! En daar hebben we dan onze eerste Turtle gezien!!! Het was maar even snel, maar wel gezien! Later heeft Sebas er nog twee gezien en ik een... Pa en Ma kwamen iets later, maar waren nog precies op tijd voor de turtles!

Dag twee begon ook weer een beetje bewolkt en tijdens het varen nog door een regen wolk gevaren, maar eenmaal in Tongue Bay aangekomen klaarde het gelukkig op!

In Tongue Bay hebben we ook weer turtles gespot en dit keer nog foto's kunnen maken ook! Hoe groot ze zijn niet normaal en dan nog maar niet te hebben over hoe oud ze soms wel zijn. Geweldige beesten.

Bij Tongue Bay zijn we aan land gegaan waar we een wandeling zijn gaan maken naar Hill Inlet Lookout. Hill Inlet Lookout geeft je een mooi uitzicht over Whitehaven Beach. Ook weer een prachtig plaatje. Vanuit de Lookout kon je zelfs vissen zien zwemmen zo helder water is het.

Na de Lookout zijn we uiteraard naar Whitehaven Beach gegaan. Daar hebben we nog een aantal pijlstaartroggen gezien!

Verder hebben we heerlijk genoten van het water en onze sieraden gepoetst, want met het zand hier worden ze weer helemaal schoon gemaakt.

Na heerlijk op het strand gelopen te hebben is het toch weer tijd om terug te gaan naar de boot.

Waar we verder zullen varen naar Dumbell Island. Bij Dumbell Island gaan we weer lekker snorkelen. Hier is er heel wat meer koraal dan vissen. Het Koraal was er echt in zoveel verschillende kleuren en maten ook dit was weer prachtig!

Papa heeft trouwens voor zijn tweede snorkel tocht zijn snor afgeschoren! Ik heb werkelijk mijn vader nog nooit zonder snor gezien, althans niet wat ik me kan herinneren! Veel beter, maakt m gelijk weer 10 jaar jonger!!! Hahahaha...

De tweede nacht hebben we doorgebracht in Nara Inlet. Sebas is vroeg naar bed gegaan vanwege de rot nacht ervoor en wij zijn nog een spel gaan doen, met iedereen. Het is een heel verhaal om uit te leggen, maar het gaat over twee weerwolven die de citizen gaan moorden. Wat de citizen er aan kunnen doen? Proberen er achter komen wie de weerwolven zijn en dat op tijd voordat alle citizen worden vermoord!

Grappig spel breekt wel weer even de tijd!

Daarna ben ik ook lekker dat warme hok gaan opzoeken!

Het blijft te warm er echt goed te slapen, maar goed ga maar niet over de warmte klagen wanneer het bij jullie zo koud is!

De laatste dag zag er super uit... Zonnetje scheen gelijk al! Heerlijk op het dek gaan liggen en vooral lekker chille en genieten!

We kunnen nog een laatste keer snorkelen bij The Caves Cove. Het water was hier niet echt super helder en het stikte er van de kwallen! Dus erg prettig vond ik het niet snorkelen, dus vrij snel ook weer terug gegaan aan boord. Lekker genieten van de zon, heerlijk.

Op de terug weg naar de haven van Airlie Beach zijn we de zeilen nog gaan hijsen... Waarbij ik ook mocht helpen!

Prachtig zo dat zeil uit. Iedereen lekker chill op dek. Lekker muziek aan het luisteren, prima sfeertje al zeg ik het zelf!

Helaas komt aan alles ook een eind!

Weer heerlijk genoten van al het mooie. Ondanks dat het appratuur niet bijzonder goed was, genoten van al het mooie onder water.

De groep was wat grootte betreft precies goed.

Dus ja hier weer een groetje van ons 4tjes vanuit Airlie Beach.

ps: Kom op mensen er mag best wat meer gereageerd worden hoor! Rob, nel trouwe fans. Thanks!!! En ook voor de ouders van Brenda super leuk!

Sander, Suus, Mika supers!!!

Thanks voor jullie reacties allemaal die ik vergeten ben...

Jou reactie zegt het meest Sander, Schatje... ;)